Search
Close this search box.
اداره مهاجرت کانادا IRCC از اقدام جدیدی برای تمدید ویزای موقت ایرانیان خبر داد | سوگیموتو ویزا

اداره مهاجرت کانادا IRCC از اقدام جدیدی برای تمدید ویزای موقت ایرانیان خبر داد

فهرست مطالب

طبق اطلاعیه 23 فوریه، از اول مارس 2023، اقدامات جدیدی در راستای تسهیلات تمدید ویزای موقت ایرانیانی که در حال حاضر اقامت موقت کانادا را داشته و با ویزای توریستی ، تحصیلی یا کاری در کانادا هستند به اجرا گذاشته خواهد شد.

طبق این اطلاعیه دولت کانادا از اول مارس 2023 اقدامات زیر را در راستای بهبود شرایط ایرانیانی که با ویزای موقت در کانادا هستند، انجام خواهد داد:

  • رسیدگی فوری به درخواست های اقامت ایرانیان بر اساس اولویت
  • حذف برخی هزینه ‌های مربوط به بررسی درخواست تمدید اقامت ایرانیانی که با ویزای موقت کانادا در این کشور هستند
  • گشایش یک مسیر اپن ورک پرمیت  Open Work Permit جدید برای ایرانیانی که اقامت موقت کانادا را دارند به منظور سهولت ارسال درخواست ورک پرمیت و دریافت اقامت کانادا
  • معافیت از پرداخت هزینه اقامت دائم افرادی که دارای ویزای شهروندی کانادا هستند، اما اکنون در ایران بسر می برند و مایل به خروج از ایران هستند

ورک پرمیت کانادا|سوگیموتو ویزا

ایران جزء ده کشور مبدأ اول برای تازه‌ واردان به کانادا است

آخرین داده‌های اداره مهاجرت کانادا RCIC نشان میدهد که ایران در سال ۲۰۲۲ هشتمین کشور مبدأ مهاجرت به کانادا بوده است. در مجموع، ۱۱ هزار و یکصد و پنج  ایرانی در سال گذشته به کانادا مهاجرت کرده‌اند.

اتباع ایرانی همچنین ششمین کشور مبدأ برتر برای دارندگان مجوز تحصیل در کانادا هستند. تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ۲۱۱۱۵ دانشجوی ایرانی در کانادا تحصیل می‌کردند .

سرشماری سال ۲۰۲۱ نشان میدهد که ۲۰۰ هزار نفر در کانادا ایرانی الاصل هستند.

حدود ۶۸ درصد از جمعیت ایرانی کانادا در تورنتو و ونکوور ساکن هستند.

مجوز اپن ورک پرمیت کانادا (Open Work Permit) چیست؟

مجوز اپن ورک پرمیت کانادا به مجوز کاری اطلاق می شود که به یک کارفرما یا مکان وابسته نیست. این بدان معناست که یک تبعه خارجی با این مجوز کار قادر است برای چندین کارفرما در مکان های مختلف در سراسر کانادا کار کند.

لازم به ذکر است که برخی از مجوزهای اپن ورک پرمیت ممکن است دارای الزامات یا محدودیت های اضافی باشد که باید توسط اتباع خارجی رعایت شود. مجوز اپن ورک پرمیت کانادا نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) ندارد.

مزایای اپن ورک پرمیت کانادا

مجوزهای اپن ورک پرمیت به دلیل آزادی که به دارندگان خود می دهند بسیار مورد توجه قرار می گیرند. در حالی که بیشتر مجوزهای کار به یک کارفرمای خاص گره خورده است، مجوز اپن ورک پرمیت کانادا به یک تبعه خارجی اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند و آزادی حرکت از مکانی به مکان دیگر را به صلاحدید خود دارد. با کسب تجربه کاری در کانادا، بسیاری از اتباع خارجی میتوانند شرایط خود را برای اقامت دائم کانادا بهبود دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *