Search
Close this search box.
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی و افزایش شانس | سوگیموتو ویزا

افزایش شانس برای ویزای تحصیلی

فهرست مطالب

افرادی که متقاضی ویزای تحصیلی کانادا هستند، برای اجتناب از رد شدن درخواست تحصیل خود باید علاوه بر داشتن شرایط  لازم و دریافت تاییدیه افسر مهاجرت به نکات کلیدی دیگری نیز توجه داشته باشند.

در حالی که کانادا سالانه میزبان بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است، با درخواست مجوز تحصیل برخی از متقاضیان موافقت نشده و رد می‌شود. توجه دقیق به معیارهای تعیین شده توسط اداره‌ مهاجرت کانادا (IRCC)، و صلاحدید افسر مهاجرت IRCC در بررسی درخواست آن‌ها میتواند در موفقیت و پذیرش درخواست بسیار مهم باشد.

شرایط مورد نیاز ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضیان باید معیارهای زیر را داشته باشند. ارائه‌ی مستندات مبنی بر دارا بودن شرایط زیر الزامی است:

  • نامه پذیرش تحصیل از یک مؤسسه‌ی آموزشی تعیین شده (DLI) (منظور از DLI  مؤسسه‌ای است که توسط یک دولت استانی یا منطقه‌ای مجاز است تا پذیرای دانشجویان بین‌المللی باشد.)
  • فرد متقاضی بدون سابقه‌ی کیفری بوده و خطری برای امنیت کانادا نداشته باشد. گواهی(های) سوپیشینه نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

پذیرش یا رد درخواست ویزای تحصیلی

اخذ تایید افسر مهاجرت مبنی بر توانایی تامین هزینه های اقامت و همچنین ارائه مدارک مبنی بر دارا بودن شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا، در روند پرونده بسیار موثر است.

اگرچه دلایل متعددی به غیر از عدم واجد شرایط بودن در رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد، توجه به دو موضوع پرتکرار زیر در مورد چرایی رد درخواست بسیاری از افرادی که نتوانستند افسران مهاجرت را متقاعد کنند قابل تأمل است:

  •  هدف واقعی متقاضی از سفر به کانادا تحصیل است – بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، ۷۷ درصد از رد ویزای تحصیلی کانادا به‌دلیل عدم  متقاعد شدن اداره مهاجرت کانادا RCIC  از سفر متقاضی به‌دلیل تحصیل بوده است.
  • ارائه‌ی مستندات مبنی بر اینکه متقاضی در پایان اقامت خود کانادا را ترک خواهد کرد. ۲۶% از رد درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا (در همان دوره‌ی زمانی) به‌دلیل عدم رضایت اداره مهاجرت کانادا RCIC ز اینکه متقاضیان بر اساس دارایی‌های شخصی و وضعیت مالی خود کانادا را ترک خواهند کرد، بوده است.

·        ارائه‌ی مدارک مبنی بر پیشرفت منطقی و واضح در مورد وضعیت تحصیلات قبل از ورود به کانادا

با این توضیحات، متقاضیان باید مطمئن باشند که برنامه­‌هایشان تا حد امکان شفاف و واضح ارائه شده. به‌عنوان مثال، متقاضیان  ویزای تحصیلی کانادا با توجه به نکات زیر احتمالاً شانس بیشتری برای تأیید پرونده‌ی خود خواهند داشت:

·        اثبات تمکن مالی از طریق ارائه‌ی اسناد مجاز و قانونی قابل قبول

·        تسلط به سطح زبان انگلیسی/فرانسوی مورد نیاز

·        ارائه‌ی توضیحات قابل قبول در مورد هرگونه شکاف تحصیلی

·        اثبات نیت خود برای ترک کانادا پس از مدت تحصیل

·        حصول اطمینان از تکمیل درخواست با قصد دوگانه (Dual Intent) در صورتی که هم‌زمان برای اقامت دائم کانادا (PR) درخواست داده باشند. قصد دوگانه (Dual Intent) زمانی است که یک تبعه‌ی خارجی هم‌زمان با ارائه‌ی درخواست برای دریافت اقامت دائم، برای یک دوره‌ی موقت به‌عنوان توریست، کارگر یا دانشجو درخواست ورود به کانادا را میدهد.

ارائه‌ی هرگونه اسناد یا اطلاعات دیگری که میتواند در جلب اطمینان افسری که مجوز تحصیل آن‌ها را بررسی میکند، تأثیرگذار باشد.

علاوه بر این، متقاضیان میتوانند از طریق جریان مجوزهای تحصیلی که ممکن است واجد شرایط آن‌ها نیز باشند اقدام کنند. به‌عنوان مثال، Student Direct Stream یک مسیر ترجیحی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، برای شهروندان کشورهای خاص است.

عموماً نرخ پذیرش از طریق برنامه‌های کاربردی تحت این جریان، به‌دلیل معیارهای واجد شرایط بودن، بالاتر بوده و متقاضیان پذیرفته شده از زمان رسیدگی سریع بهره‌مند خواهند شد.

مقالات مرتبط:

 در صورت رد درخواست چه باید کرد؟

در حالی که رد ویزای تحصیلی کانادا میتواند ناامید کننده باشد، متقاضیان همچنان میتوانند اقداماتی را برای مجوز تحصیل و اقامت در کانادا انجام دهند و حتی شانس پذیرش خود را در هنگام درخواست مجدد افزایش دهند.

متقاضیان میتوانند دلایل رد شدن درخواست خود را (همان‌طور که در نامه‌ی امتناع آن‌ها ذکر شده است) بررسی کنند و درخواست جدید خود را مطابق با آن تنظیم کنند. اداره مهاجرت کانادا IRCC بین رد­­ درخواست و ارائه‌ی درخواست مجدد نیازی به زمان ندارد، بنابراین متقاضیان می­توانند به‌محض آماده شدن مدارک جدید مجدداً درخواست دهند.

در نهایت، اگر (بر اساس دلایل ذکر شده در نامه‌ی امتناع)، متقاضی مشکوک باشد که به اشتباه رد شده است (و اینکه معیارهای واجد شرایط بودن را دارند)، میتوانند برای بازنگری درخواست خود توسط دادگاه فدرال کانادا درخواست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *