Search
Close this search box.
اسپانسرشیپ خانواده برای مهاجرت به کانادا | سوگیموتو ویزا

اسپانسرشیپ خانواده برای مهاجرت به کانادا

فهرست مطالب

برای مهاجرت به کانادا، برنامه‌هایی تحت عنوان “اسپانسرشیپ خانواده” برای والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، همسران، شرکای زناشویی و فرزندان وجود دارد. مهاجرت خانوادگی، دومین دسته‌ی بزرگ از برنامه‌ی سطوح مهاجرت به کانادا است که تازه‌واردان  و مهاجران زیادی رو تحت پوشش قرار می دهد.

در سال۲۰۲۳،کانادا ۱۰۵هزار مهاجر تحت کلاس اسپانسرشیپ والدین کانادا را خواهد پذیرفت. برنامه‌ی اسپانسرشیپ پدر، مادر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها  25PGP هزار نفر و 80 هزار نفر تحت برنامه اسپانسرشیپ همسر کانادا، شریک و فرزند می توانند از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت کنند.

برای حمایت از یکی از اعضای خانواده، باید ابتدا شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا بودن فرد متقاضی به اداره‌ مهاجرت کانادا (IRCC) اثبات شود. توانایی و تمکن مالی برای چندین سال حمایت از شخص مورد نظر و همچنین شرط سنی ۱۸ سال یا بالاتر نیز وجود دارد.

افراد واجد شرایط فوق میتواند اسپانسر همسر، فرزندان، والدین، پدربزرگ‌‌ها و مادربزرگ‌های خود شوند. اما حمایت از بستگان مثل برادر، خواهر، خاله عمو و… فقط تحت شرایط خیلی خاص میتواند انجام و پذیرفته شود.

اسپانسرشیپ همسر کانادا

متقاضی و همسر میتوانند به‌عنوان متقاضی داخلی یا متقاضی خارج از کشور درخواست داده و فقط شهروندان کانادایی میتوانند در طول فرآیند اسپانسرشیپ با همسران خارجی خود در خارج از کانادا زندگی کنند.

ساکنان دائمی که گزینه‌ی خارج از کشور را انتخاب میکنند باید در کانادا ساکن باشند و همسرشان در خارج از کانادا تا زمانی که درخواست و پرونده آنها در حال بررسی است، اقامت خواهند داشت.

فرآیند درخواست به‌شکلی است که از متقاضی خواسته می شود بصورت هم‌زمان هر دو درخواست اسپانسرشیپ همسر و درخواست اقامت همسر را ارسال کند. همچنین اگر متقاضی به‌عنوان یک متقاضی داخلی درخواست ارائه می دهد، میتواند همراه با (SOWP) یک درخواست مجوز کار آزاد نیز برای همسر خود ارسال کند.

اسپانسرشیپ فرزند کانادا

اگر فرزند شمافرزند قانونی یا بیولوژیکی شما باشد، ازدواج نکرده باشد، و زیر ۲۲ سال سن داشته باشد، ممکن است که واجد شرایط حمایت مالی باشد.

فرزندان ۲۲ ساله و بالاتر هم در صورت داشتن شرایط جسمی یا روانی که مانع توانایی آنها می شود واجد شرایط حمایت مالی والدین  قرار می گیرند.

اسپانسرشیپ فرزند در کانادا | سوگیموتو ویزا

اسپانسر پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ

اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از طریق برنامه PGP امکان پذیر است. در این مورد هم باید مدارکی دال بر اثبات تمکن مالی متقاضی و برخورداری از حداقل درآمد (MNI) الزامی است.

MNI مورد نیاز برای اسپانسر پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ ها به‌طور منظم تغییر میکند و دستورالعمل‌های درخواست از اداره مهاجرت کانادا IRCC به‌صورت سالانه ارائه میشود.

همچنین پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و والدینی که قصد دارند به‌عنوان بازدیدکننده یا توریست در کانادا زندگی کنند، ممکن است که واجد شرایط دریافت سوپر ویزا باشند، که به آنها اجازه میدهد تا حداکثر پنج سال بدون نیاز به تمدید ویزا در کانادا اقامت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *